redan glömda

 
Förut idag vid frukostfikat på skolan idag så tog jag upp det här med hur läskigt mycket tid man lägger ner på le Internet.


Har ni tänkt på det?

Man gör inget men ändå försvinner timmarna fortare än ett dyrt smycke sugs upp i dammsugaren. Eller egentligen gör man jättemycket - sitter som en pensionerad sopsäck, odlar onaturlig form på nacken och glömmer bort vad som är viktigt. 

Jag till exempel, älskar att rita. Speciellt flowet man får när man bara sätter sig vid ett tomt skrivbord med grym musik i högtalarna. Det är underbart! Eller sitta och skriva texter som jag också älskar.
Naturligt borde jag då vilja spendera min fritid på detta sätt. Gör jag det? Nein nein nein!
Jag sitter istället här vid skärmen och torkar dregel från tangentbordet när det blivit en farligt stor mängd. Åstadkommer inget, möjligtvis några rebloggade bilder på tumblr om vi har tur. Vanligtvis inte ens det, utan kanske bara sitter och kollar på helt ologiskt upphittade personer på Facebook som är åhbaraenbildtill-intressanta, fast dom inte alls är intressanta egentligen.

Kanske sitter jag på Blocket och drömmer om hästutrustning eller en fin kamera (i bästa fall) men ibland kan det till och med bli helt ointressanta grejer som ful konstig inredning eller whatsoever som jag inte alls är intresserad av i vanliga fall.

Och det är just det. 
Jag är i n t e intresserad av allt detta som jag alfonsmåste göra. ÄNDÅ sitter jag här timme efter timme. Istället för att lägga krut på att rita eller kolla tutorials för att lära mig något så sitter jag här och får ont i ryggen för ingenting.

Internet, Y U SO INTERESTING?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar