No true blood



Idag har jag varit på sjukhuset i en evighet. Evigheten varade i fyra timmar.

Jag har erfarit hur sköterskor reagerar när man tar blodprov och det inte ens kommer ut en pytteynka droppe blod ur armen.
Då kallas en annan in, samt en tredje för att kolla på fenomenet, och den första personen säger till den andra:
- Det här var mycket konstigt. Men prova du. Hon är inte krånglig, och inte rädd. 

Ja, nej men det var väl för väl att jag inte var en krånglig en. En sån där som bits och sparkas och häver ner provrör på marken och klämmer sköterskorna mot väggen som snorkråkor.
Nej, här är vi lugna och beskedliga!

Men inte fan hade jag nåt blod för det.

Funderade över möjligheterna för att jag blivit vampyr utan att jag märkt några bieffekter.

Men innan jag hann prova min odödlighet så kom sköterska #2 och hittade mitt blod i en annan arm. Aldrig ska få ha nåt kul...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar