Längtan

Vi gjorde en skrivövning på Text C-lektionen igår. Att skriva nonstop i tre minuter. Ordet var Längtan.

Längtan efter någon att dela sin kroppsvärme med, att få somna bredvid någon när kvällssolen redan gått och lagt sig. Att ha någon där som kan ge en snarkningar och djupa andetag att fokusera på när man vaknar med ett ryck från en mardröm. Längtan till en trygghet. Att veta att det finns någon mer som väntar på en när man kommer hem än bara ensamheten. Någon som jag kan berätta ett meningslöst skämt för, som skrattar åt mig men ändå med mig, som skrattar rakt in i mitt hjärta. Längtan efter en person som har förmågan att sakta knäppa upp knapp efter knapp på min skyddande jacka, som till slut har kommit mig ändå inpå själen. 

Tillägg: Jag har funnit denna person.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar